6 Kasım 2008 Perşembe

İSTAVRİTLE LÜFER AVI İSTAVRİT TAKIMI

Pek te bilinmeyen bir takımdan da müsadenizle ben bahsedeyim. Malum uzun olta ve zargana harici lüfer gündüz vakti pek yemli av vermez. Ancak gündüz vakti de tekneden demirde lüfer yakalayabileceğimiz bir takım var. Tabiki canlı yem, ama nasıl ... Bunun için ben ve bir kaç abim uğraştık kafa yaplattık ve çok iyi işleyen bir takım türettik diyebilirim.

Canlı İstavrit takımı Takım bildiğimiz tekne zokasının canlı istavrite uyarlanmış modeli. En büyük incelik gaga için kullandığımız iğnenin çok ufak bir 5-8 gr lık zokadan oluşuyor olması. 7-8-10 cm lik (istavritin boyuna göre) boşluktan sonra da balığı yakalayacak olan asıl iğnemizi bağlıyoruz. Açıklayıcı olsun diye yaptığım takımları resimleyerek koymayı uygun gördüm. Peki neden boş iğne değilde minik zoka ? Bu zoka canlı istavritimizin gaga ağız kısmında duruyor ve balığımızın çok fazla gezerek bedene dolanmasını aşağı yukarı fazlaca hareket etmesini engelliyor istavrit aşağı iniyor ve kalması gereken suda gezebiliyor ancak. Zaten tecrübe ettiğinizde farkı anlayacaksınız. Bu takımda lüfer yemimizin yanına geldiğinde aşağıdaki istavrit deligibi oynamaya başlıyor. Bu aşamada çok dikkatli olmalı ve yukarı doğru kaçan balığın yarattığı boşluğu almak için oltanızla ala vere oynamanız gerekiyor. Yoksa lüfer canlı yemi boşluğun yiyor ve siz hiç anlamıyorsunuz. Bu benim başıma geldi. Bu yöntemle tekneden bu sene gündüz gündüz öğlen vakti lüfer aldık hemde epey. Yaprak şak şak yeme tık demiyordu lüfer seçiyordu ama canlıyı affetmedi gündüz. Çok önemli bir takım. Gagalık zokayı istavritin önce alt sonra üst gagasındna geçiriyoruz ve sağlamca sabitliyoruz daha sonra asıl iğnemizi istavritin kuyuruğna yakın yerdne sırtından bir defa geçiriyoruz, canlı yemimizi suya salıyoruz, zedelemezsek balık 1 saatten fazla yaşıyor. ve takımımızın daha üstündeki kıstırma kurşunlara birlikte aşağıiniyoruz yerden bir kulaç kadar kaldırıyoruz yahut yarım kulaç. Yalnız tekrar söylüyorum o gaga iğnesini zokasız iğne yapmayın mutalaka zoka iğne olsun. zokasız yapıldığında istavrit çok geziyor ve malesef olta çok karışıyor. Bu da bir tecrübe riayet ederseniz iyi olur.

İstavrit çok oynadığı zaman yukarı kaçıyor boşluk yapabiliyor o boşluğu iyi kullanmanız gerekiyor boşluüğa müsade etmeyin yoksa benim gibi bu resimle karşılaşırsınız. Ben ilk sefer çok acemiydim sonra teker teker topladım lüferleri bu takımla.

Ayrıca örnek olması açısından kendi hazırladığım zokalarıda beğeninize sunmak isterim, zokaların üzerinde iğne bağlarında zoka diplerinde kırmızı ibrişim, hırsız bağlarında dyneema kullanmak gibi ayrıntılar var ancak resim kalitesi açısından pek belli olmuyor.